Throwback

Vet inte varför men häromdagen så tänkte jag tillbaka för X antal år sedan när det fanns några ridsportbutiker på nätet som jag ofta besökte. Innrider var störst på Scarpati och jag köpte nästan alltid något på mässor eller surfade in på deras hemsida. Nu var det ganska många år sedan dom la ner, har dock sett att de har öppnat igen men det verkar inte vara samma sortiment riktigt.

En annan butik som många snackade om och som var lite kul att besöka var S.E.G company, de var först att ta in Scapa schabraken och de hade alltid något nytt kul. Jag vet inte vad som har hänt riktigt men jag har ingen favoritbutik faktiskt, tycker ofta att det är svårt att hitta det man vill ha och ofta får jag söka mig utomlands. Idag har nästan alla svenska butiker exakt samma sortiment till exakt samma pris. Men det verkar vara det folk vill ha eftersom butikerna finns kvar? Stablestore är en annan butik som var lite rolig ibland som gått i konkurs, vet ganska många butiker som har lagt ner de senaste åren, inte så konstigt med tanke på hur många butiker det finns.

IMG_4289IMG_4290

Leave a Reply

