Höstkänslor

Imorse var det lite frost på backen, kändes lite mysigt faktiskt. Hämtade ut mitt Kingsland paket, nya höpåsar, nummerlapp och en tröja, väldigt nöjd med tröjan, modellen heter Peacock.

Jag har fått in rutiner nu som jag kör på stenhårt nu när jag är mammaledig. Går upp tidigt och gör frukost, sedan en promenad med vagnen på ca 4-5 km. Sedan lunch och förbereda middag m.m. Åker upp till stallet vid 16, lite tidigare om Christian ska jobba. Jag fattar ju vilken tur jag har som har en man som kan passa Noel nästan varje dag när jag rider, om inte han kan så gör mamma det och då åker jag upp på förmiddagen istället.

Ibland får Celeb vänta en stund i stallgången om jag måste gå in i huset och mata Noel men oftast behövs det inte om han precis ätit innan. Läser om många som måste åka till stallet med bebisen och rida själva, verkar oerhört svårt, hade aldrig funkat med Noel för när vagnen står stilla så vaknar han;) Jag har provat bärsele i stallet en gång men det funkade inte alls bra att mocka m.m. var väldigt omständigt och tungt allting, tycker bärsele är bra om man ska promenera inte annars.

 

IMG_7996IMG_8055IMG_8059

Leave a Reply

